Więcej...

    Czy biurowy dress code musi być nudny?

    14 zasad biurowego dress code:W biurze nie musimy wyglądać jak szare, smutne myszki. Warto zadbać o profesjonalny, klasyczny strój, ale jednak w swoim, niepowtarzalnych wydaniu.Jak ubrać się ładnie, elegancko, modnie i wygodnie i do tego wyglądać profesjonalnie?  Wystarczy zachować kilka podstawowych zasad biznesowego stroju i komponować własne zestawienia codziennego looku.

     

    Zasady biurowego dress code:

    1. Najważniejsza jest świadomość swojej sylwetki i dopasowanie stroju tak, aby podkreślał walory i korygował niedoskonałości.
    2. Dbamy o to aby fasony były proste, bez koronek czy nadmiernej ilości falbanek.
    3. Dopasowana marynarka to już klasyka. Jeśli zdecydujemy się na przykład na granatową gładką marynarkę, będziemy mogli dowolnie komponować ją ze spódnicami, spodniami czy też sukienkami, tworząc nowe, ciekawe kombinacje.
    4. Najodpowiedniejsze długości sukienek i spódnic to te w granicy 6 cm nad lub 6 cm poniżej kolana.
    5. Podstawą jest stonowana kolorystyka. Proponuję barwy bazowe takie jak granat, szarość, beż, biel i czerń. Latem możemy dodać kilka akcentów pastelowych a jesienią i zimą ciemnych zieleni, bordo lub ciemnego czekoladowego brązu.
    6. Lepiej

    7. Mniej znaczy lepiej. Oznacza to, że lepiej jest stawiać na gładkie faktury i dodatki. Jeżeli zdecydujesz się na wzory, ogranicz się do jednej części garderoby w printy.
    8. Zawsze zakrywamy ramiona, sprawdzamy czy podczas pochylania się np. nad biurkiem nasz dekolt nie odkrywa zbyt wiele.
    9. W biznesie rajstopy lub pończochy to konieczność.
    10. Biznesowe obuwie zawsze powinno być czyste, z zakrytymi palcami i pietami, na średniej wysokości obcasie w granicach 4-8 cm (niebotycznie wysokie i cienkie szpilki zostawiamy na porę wieczorową). Coraz częściej dopuszczane są również w biznesowym stroju proste, pozbawione ozdób balerinki w bazowym kolorze czerni lub beżu.
    11. W przypadku torebek możemy sobie pozwolić na odważniejsze kolory i kształty, które podkreśla nasz charakter, jednak zawsze z zachowaniem klasy czyli bez plastików i nadmiernych ozdób.
    12. Również biżuteria w biznesie powinna podkreślać klasę i elegancję. Niedopuszczalne są sztuczne i kolorowe biżuterie. Zegarek plus 2 rodzaje biżuterii to maksimum. Mamy więc do dyspozycji dobry zegarek, pierścionek i proste kolczyki. Jeśli chcemy dodać bransoletkę i łańcuszek, coś innego powinniśmy zdjąć.
    13. Nigdy nie decydujemy się na podpinanie włosów kolorowymi gumkami czy spinkami. Włosy powinny być starannie ułożone i wygładzone. Jeśli decydujemy się na klasyczny koński ogon lepiej opleść gumkę częścią naszych włosów i umocować je małą sponką.
    14. Ładne oprawki okularów potrafią być dodatkową ozdobą, która podkreśli nasz charakter.
    15. Pamiętajmy o zadbanych dłoniach i paznokciach, bez nadmiernych zdobień. Tu jednak etykieta pozwala nam na coraz więcej jeśli chodzi o kolory, jednak zawsze gustownie z zachowaniem tej samej kolorystyki na wszystkich paznokciach i zrezygnowanie z neonowych barw.

    Autorka:

    Renata Wrona, Trenerka rozwoju osobistego, Trenerka biznesu, Life & business Coach, Specjalistka PR. Prowadzi szkolenia z zakresu szeroko rozumianego doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menedżerskich. Opracowuje i prowadzi szkolenia obejmujące tematykę efektywnej komunikacji i asertywności, pracy w zespole i rozwiązywania konfliktów, wyznaczania celów, organizacji czasu pracy, zarządzania stresem i rozwijania inteligencji emocjonalnej oraz budowania marki osobistej www.renatawrona.pl

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!

    Akceptuję Politykę prywatności / RODO i Regulamin serwisu

    Proszę podać swoje imię tutaj



    Inne w kategorii

    PARTNERZY