Więcej...

    Kunsztowny przedmiot pożądania: Tajemnice elegancji w „Torebkach Chanel”

    Chanel – świętość dla miłośników mody. Gabrielle „Coco” Chanel to fascynująca, nieco enigmatyczna kobieta, która stworzyła najsłynniejszy dom mody i zredefiniowała damską elegancję. To ona zaproponowała klasyczną małą czarną, kultowy zapach Chanel No. 5 i dodatki, które dla kobiet na całym świecie stały się przedmiotami pożądania.

    Książka „Torebki Chanel” autorstwa Laii Farran Graves nie przedstawia biografii Coco. I nie było takiej potrzeby – książek zgłębiających życiorys projektantki mamy na półkach księgarń pod dostatkiem. Publikacja Wydawnictwa Arkady to coś całkiem innego, ale z pewnością nie mniej interesującego.

    Kreatorka stylu

     „Inni projektanci tworzyli modę, za to ja kreowałam styl” – ten cytat znajdujemy na początku, by zaraz pojąć pełne znaczenie tych słów. Pierwszy rozdział „Torebek Chanel” to krótka historia panny Gabrielle Bonheur Chanel, zwanej „Coco”. Skondensowany tekst skupia się na karierze i drodze do sukcesu – od nabywania umiejętności krawieckich w katolickim sierocińcu, przez otwarcie pierwszego sklepu przy 21 rue Cambon w 1910 roku, wprowadzenie na rynek kultowego zapachu i stworzenie modowego imperium. Wątki osobiste nie są tu szczególnie rozbudowane, bo nie o to chodzi. Farran Graves chciała naszkicować portret Chanel jako kobiety wyprzedzającej swoją epokę i ówczesnej influencerki. Na kolejnych stronach ukazała historię samego domu mody Chanel, ponownie rozkwitającego pod rządami Karla Lagerfelda jako dyrektora kreatywnego. A w dalszej części ujawniła się prawdziwa wyjątkowość tej publikacji.

    Chanel 2.55 to zaproponowany w 1955 roku model torebki, która stała się symbolem francuskiego szyku i ponadczasowej elegancji. Delikatny łańcuszek, skóra z pikowanym przeszyciem – kwintesencja piękna. Z taką torebką pokazywały się ikony stylu: Jackie Kennedy, Brigitte Bardot, Diana, księżna Walii czy legendarna naczelna pisma „Vogue”, Anna Wintour. Model 2.55 rozpoczyna opowieść o niezwykłych torebkach – od klasyki tworzonej pod czujnym okiem Coco, po projekty na miarę XXI wieku.

    Autorka przedstawiła wpływ stylu Chanel na kulturę popularną oraz – co najbardziej interesujące w tej książce – zdradziła sekrety projektów i wykonania z dbałością o każdy detal. Przeanalizowała także trwający od dekad fenomen kulturowy, jakim stały się pikowane torebki najsłynniejszej modowej marki.

    Z klasą

    „Torebki Chanel” to mały format (zmieści się w niewielkiej damskiej torebce) i wysoka jakość. Okładka zwraca uwagę subtelną elegancją, przemyślaną kolorystyką. Projekt idealnie dopasowany do treści. Twarda oprawa sprawia, że książka wydaje się doskonałym pomysłem na prezent.

    Wnętrze jest równie estetyczne. Liczne fotografie dodają publikacji wartości. Książkę Farran Graves można traktować jako cenne uzupełnienie biografii Coco Chanel. Jest to pozycja szczególnie interesująca, jak sądzę, dla czytelniczek lub czytelników zafascynowanych wpływem mody na popkulturę, ale również dla tych, którzy chętnie poznają historię mody i tajniki kaletnictwa najwyższej klasy. Osoby planujące zakup oryginalnej torebki znajdą tu kilka wskazówek.

    Wydawnictwo Arkady nie zawodzi. Ich publikacje przygotowywane są z szacunkiem dla odbiorców i naprawdę się to czuje. Pozycja „Torebki Chanel” nie jest tu żadnym wyjątkiem. Nakładem Arkad ukazał się piękny przewodnik po świecie ekskluzywnych torebek, kreślący historię wyjątkowej marki. Tu znajdziemy odpowiedź na nurtujące pytanie: dlaczego modele torebek francuskiego domu mody zyskały status kultowych i stały niepodważalnym symbolem prestiżu?

    Największą wadą książki, chyba jedyną naprawdę istotną, jest towarzyszące po lekturze pragnienie – mieć na własność choć jedną oryginalną torebkę Chanel.

     

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!

    Akceptuję Politykę prywatności / RODO i Regulamin serwisu

    Proszę podać swoje imię tutaj



    Inne w kategorii

    PARTNERZY