Pokaz mody podczas Gali Derby
Podczas najbardziej prestiżowej gonitwy dla trzyletnich koni pełnej krwi angielskiej, czyli wyścigu o błękitną wstęgę w czasie Gali Derby, Damosfera zorganizowała unikalny pokaz mody. Nieodłącznym elementem Westminster Derby, poza rywalizacją, jest moda wyścigowa w unikalnej, nieco ekstrawaganckiej odsłonie. Wyrafinowanym krojom i najwyższej klasy materiałom towarzyszą na tę okazję finezyjne nakrycia głowy, będące nie tyle ozdobną, przysłowiową „kropką nad i”, ile małymi dziełami sztuki.
Tak było również w przypadku pokazu mody „Another world – our world”, który 7 lipca 2024 roku zamienił warszawski Tor Służewiec w tętniące pasją serce mody wyścigowej. To wszystko dzięki innowacyjnej reżyserce i scenografce pokazu Martynie Maliszewskiej – Mańk, a także nowym kolekcjom odzieży męskiej Herse i damskiej od Moirai.
Zaprezentowane podczas Gali Derby stylizacje zaprosiły nas do niezwykłego świata, w którym tradycja spotyka się z nowoczesnością, a subtelny wizerunek – z wewnętrzną siłą potrafiącą czynić cuda.
Moirai i Herse, czyli tam, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością
Odzież premium cenionych marek Moirai i Herse to z jednej strony powrót do przeszłości i ukłon w stronę klasycznej elegancji, a z drugiej – niesztampowe i świeże spojrzenie na modę wyścigową.
Podczas niedzielnego pokazu nie zabrakło najnowszych trendów i dopasowania tradycyjnych fasonów do wymagań współczesnych użytkowniczek i użytkowników poszukujących w modzie nie tylko oryginalności czy spektakularnego wyglądu, ale też komfortu.
Kreacje przyciągały uwagę krawiectwem najwyższej jakości i wyrafinowaniem, a w końcu wyjątkowymi detalami. W damskich stylizacjach dominowały motywy florystyczne, choć podziwialiśmy też takie detale jak baskinka, kołnierzyki, koronka czy pióra. Natomiast męskie kolekcje wykorzystały absolutną klasykę, czyli wzór w kratę lub paski uświetnione letnim klasykiem – kapeluszem panama.
Kolekcje wyróżniała mieszanka zachwycających palet barw: od wdzięcznych pasteli jak róż czy błękit do symbolizujących siłę, zdecydowanych kolorów jak słoneczny żółty czy szlachetna purpura. Nie brakowało ponadto ponadczasowej bieli zaprezentowanej pod postacią total looków: najmodniejszej w obecnym sezonie białej sukni oraz białego, kobiecego garnituru.
Finezyjne, różnorodne kroje zdecydowanie przełamały pospolitość mody ulicznej, znosząc codzienną rutynę i celebrując ponadczasową elegancję pod postacią męskich garniturów oraz kobiecych sukienek. Te ostatnie uwspółcześniły m.in. modne prześwity rodem z topowych „naked dress”, a także powabne rozcięcia na udzie.
W stylizacjach nie mogło oczywiście zabraknąć stylowych fascynatorów i ekstrawaganckich kapeluszy towarzyszących wyścigom konnym od wieków. Te godne prawdziwych dam i członkiń rodziny królewskiej dodatki damskiej marki Moirai dopełniły niemniej dostojne stroje. Dzięki temu stylizacje stały się wyrazem nowoczesnej kobiecości, która łączy delikatne usposobienie i romantyczną naturę z odwagą współczesnych kobiet sukcesu wyzwolonych spod patriarchalnej władzy.
Moda premium w artystycznym ujęciu
Pokaz „Another world – our world” to nie tylko hipnotyzujące stylizacje. Wydarzenie potwierdziło, że prezentowanie mody może stać się wielką sztuką dzięki kreatywności i fascynującej wyobraźni organizatorów. Całość została dopracowana w najmniejszym szczególe, a modelki i modele stali się niejako współtwórcami performance’u.
Artystyczny wymiar pokazu zapewniła metaforyczna scenografia, która symbolizowała wewnętrzną przemianę. Modele i modelki wyłonili się z bramy, krocząc po skąpanych w zieleni i kwiatach schodach, aby następnie zaprezentować się publiczności w całej okazałości. Na koniec ustawili się kaskadowo naprzeciw luster, w których obserwowali swój nowy wizerunek. Przebyta przez nich droga stała się podróżą po meandrach samopoznania, budowania pewności siebie i wyjścia poza utarte schematy.
Wszystko odbyło się przy wytwornych dźwiękach smyczków i fortepianu przełamanych elektronicznymi melodiami. Muzyka kompozytora Pawła Prochnowskiego podsyciła metaforyczny wymiar pokazu, jednocześnie umiejętnie oddając zamiłowanie marek Herse i Moirai do klasyki zinterpretowanej w nowoczesnym duchu. Pokaz nie tylko wzbudził poruszenie wśród widzów, ale też zachęcił do odkrycia własnej tożsamości i tak jak w przypadku modelek oraz modeli – wyrażenia jej za pomocą mody.
Stylizacje kobiece dopełnione zostały przez najwyższej jakości obuwie marki Baldowski i biżuterię Chaton.



