Więcej...

    Co wpływa na nasze wybory?

    Współczesne nauki pozwalają nam zajrzeć w głąb siebie. Odkrywać to, co wcześniej nie było nam znane. Ponad czterdzieści lat temu powstała metodologia, która opiera się na nauce o neuronach, biologii molekularnej i genetyce behawioralnej. Structogram® w prosty i łatwy sposób pokazuje różnice wynikające z budowy naszego mózgu. Różnice w myśleniu i działaniu każdego z nas. Każdy jest inny! Każdy jest wyjątkowy!

    Wybory

    Zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego w Twojej szafie są jaskrawe sukienki, a w garderobie Twojej sąsiadki wiszą koszule i spodnie w odcieniach szarości? Pytałaś swojej najlepszej przyjaciółki, czy spódnica, którą widziałyście na wyprzedaży podoba się jej, tak jak Tobie, a ona zaprzeczyła? Być może nie rozumiesz, dlaczego największym hitem tego sezonu jest żółć, której tak nie cierpisz? Ekspedientka w sklepie próbowała namówić Cię na wygodne beżowe szpilki, ale Ty – pomimo atrakcyjnej ceny – odmówiłaś?

    O tym, czy podoba się nam dany kolor, kształt, materiał, czy czujemy się w nim dobrze, czy chcemy na niego patrzeć, decyduje nasz mózg. Potężna maszyna, która steruje naszymi myślami, uczuciami, emocjami i ciałem. 2500 lat temu Hipokrates stwierdził, że „z mózgu i tylko z mózgu wywodzą się nasze przyjemności, radości, bóle i cierpienia. Poprzez mózg myślimy, widzimy i słyszymy…” W XX wieku udowodniono, że mózg człowieka zbudowany jest z trzech mózgów, które ze sobą ściśle współpracują, tworząc całość. Pień mózgu, najstarszy z nich, odpowiada za przeszłość, empatię i doświadczenia. Międzymózgowie skupia się na teraźniejszości, emanuje energią i entuzjazmem. A nasz najnowszy nabytek, którym jest kresomózgowie, odpowiada za logiczno-analityczne myślenie, skrytość, izolację, perfekcjonizm i patrzy w przyszłość.

    W głąb siebie

    Współczesne nauki pozwalają nam zajrzeć w głąb siebie. Odkrywać to, co wcześniej nie było nam znane. Ponad czterdzieści lat temu powstała metodologia, która opiera się na nauce o neuronach, biologii molekularnej i genetyce behawioralnej. Structogram® w prosty i łatwy sposób pokazuje różnice wynikające z budowy naszego mózgu. Różnice w myśleniu i działaniu każdego z nas. Każdy jest inny! Każdy jest wyjątkowy!

    Łączą nas jednak wspólne cechy, wynikające właśnie z pracy organu, który ma ogromny wpływ na naszą osobowość. To jacy jesteśmy, w dużej mierze zależy od tego, co odziedziczyliśmy po naszych przodkach. I to od pracy naszego mózgu również zależy, jakie lubimy kolory.

    Niektóre z Was preferują delikatne pastele. Dobrze czują się w beżach, brązach, zieleni i pozostałych kolorach ziemi. Wybierają naturalne materiały i stawiają na wygodę. Często kupują to, co ma większość. Identyfikują się z tłumem. Przy wyborze ubrań radzą się innych, pomimo to, że i tak wiedzą, co im się podoba. Potrzebują potwierdzenia. Lubią gromadzić i trudno rozstać się im z każdą sukienką, która wpadła w ich posiadanie.

    Jaskrawe barwy

    Inne będą zwracały uwagę na jaskrawe barwy. Nie straszny będzie wyrazisty róż, krzykliwa czerwień czy fluorescencyjna zieleń. Materiał może być sztuczny, ale to coś musi przyciągnąć wzrok. Dawać energię. Liczy się efekt, prestiż i uznanie innych. To najlepsze klientki dla znanych marek i innych producentów, którzy są “na czasie” i oferują to, co jest teraz modne i co noszą celebryci. Złoto, brylanty i cyrkonie goszczą nie tylko na ich ciele, ale w wyposażeniu biur i mieszkań.

    Najspokojniejszą grupą, ale najbardziej wymagającą są te z Was, które stawiają na jakość i niepowtarzalność. W Waszych szafach królują biel, czerń, granat i szarości. Zimne kolory, które lubi Wasz mózg. I tu raczej stawiacie na prostotę i ponadczasowość. Wszystko musi być perfekcyjnie wykonane. Liczy się każdy szczegół, na który pozostałe biostruktury mózgu, nawet nie zwrócą uwagi. Materiały muszą być najlepszej jakości. Lepiej kupić jedną rzecz, ale dobrą, która posłuży latami! Wyjątkowość? Nie musi nikt wiedzieć, że nić, którą szyto koszulę, była na specjalne zamówienie, ważne, że nikt takiej nie ma. Kupując markową kurtkę, wybierzesz tę, na której nie ma dużego logo producenta. Nie lubisz chwalić się ani wywyższać. W skrytości i ciszy cieszysz się nowym nabytkiem. Surowe i chłodne materiały. Srebro, a nie złoto. Szkło, a nie drewno. Im mniej, tym lepiej. Minimalizm.

    Intensywność

    Bywa jednak i tak, że trochę bierzemy z jednej, a trochę z drugiej grupy. Każdy z nas jest posiadaczem trzech mózgów. O naszych wyborach decyduje intensywność pracy każdego z nich. Dlatego też nie oceniaj wyborów innych. Doceniaj za to ich starania. Każda z nas jest inna, ale każda wyjątkowa! Nasza różnorodność sprawia, że świat jest kolorowy. Tak samo jak nasze ubrania, dodatki i kosmetyki, których używamy. Inspirujmy się wzajemnie. Bo warto uczyć się od kogoś, kto ma zupełnie inne postrzeganie niż Ty.

    Wykorzystuj swoje ulubione kolory, struktury czy materiały nie tylko wówczas, kiedy komponujesz garderobę. Używaj ich także do wystroju wnętrz, w których najczęściej przebywasz. Dzięki temu Twój mózg będzie czuł się swobodnie, a Ty będziesz szczęśliwsza.

    Kinga Klejment

    Certyfikowany Trener Structogram® Polska

    www.kingaklejment.pl

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!

    Akceptuję Politykę prywatności / RODO i Regulamin serwisu

    Proszę podać swoje imię tutaj



    Inne w kategorii

    PARTNERZY