Ekocuda, jako jedyny w swoim rodzaju HUB łączący amatorów ekorozwiązań, wiedzą jak ważne jest wspieranie tych, którzy kreują zdrowe piękno jednocześnie szanując planetę. Inicjatywa Beauty Awards to autorski pomysł marki na uhonorowanie pracy wyjątkowych producentów, którzy nie tylko tworzą produkty naturalnego pochodzenia, ale są także autentycznymi promotorami idei ekologicznej i świadomej konsumpcji. Statuetki, które otrzymali, są nagrodą za ich zaangażowanie i ogromną pasję.
To nie tylko symbol uznania, ale także inspiracja dla wszystkich konsumentów, aby w swoich codziennych wyborach mogli poczuć i rozumieć wartość kosmetyków produkowanych z myślą o środowisku.
Pod postacią nagród – statuetek wykonanych przez Magdalenę Pejgę, absolwentkę Wydziału Szkła Artystycznego na Akademii Sztuki, Architektury i Designu w Pradze – kryje się wdzięczność i szacunek dla tych, którzy stawiają na harmonię z naturą. To nie tylko produkty, to filozofia życia, która rewolucjonizuje postrzeganie rytuałów pielęgnacyjnych. Zawiera w sobie takie wartości, jak troska o jak najmniejsze obciążenie ekosystemu, świadome podejście do konsumpcji, dbałość o zdrowie i dobrostan zwierząt, spójne z całą filozofią marki Ekocuda. Tegoroczni Zwycięzcy udowadniają, że naturalność „jest w cenie” i na stałe weszła do kanonu – tłumaczy Zuzanna Mierzejewska, Prezes Zarządu Ekocuda.
W drugiej edycji Ekocuda Beauty Awards laureatami 9 nagród i 3 wyróżnień zostali:
• W kategorii Innowacyjny Produkt ROKU: Boska Pszczoła – Oleożel Wildflowers
• W kategorii Debiut Roku: HAGI – Ujędrniający balsam do ciała na śliwki
• W kategorii Kosmetyk do Pielęgnacji Twarzy: Sensum Mare – Algopro C aktywnie działające, rozjaśniające serum antyoksydacyjne z witaminą C 10%
• Wyróżnienie: YOPE Seria MEN
• W kategorii Kosmetyk do Pielęgnacji Oczu: Mokosh – Liftingujące serum pod oczy owies i bambus
• Wyróżnienie: HAGI – SMART P, przeciwzmarszczkowy krem pod oczy z peptydami
• W kategorii Kosmetyk do Pielęgnacji Ciała: Back2Comfort – Odżywcze serum do ciała TOForU
• Wyróżnienie: Windy Woods – Body Wosh Mysterious East
• W kategorii Kosmetyk do Makijażu: Your Kaya – Naturalny olejek do ust z efektem glow
• W kategorii Kosmetyk do Pielęgnacji Włosów: Resibo – Hello New One – wcierka do włosów
• W kategorii Kosmetyk do Kąpieli: Veoli Botanica – Oil to milk, nawilżająco-transformujący olejek myjący
• W kategorii Akcesorium Wellness&SPA: Mokosh – Roślinna świeca sojowa Śródziemnomorski gaj
W skład jury wchodziły wyjątkowe osobistości, specjaliści i eksperci ze świata beauty: Prezes Zarządu EKOCUDA Sp. z o.o. – Zuzanna Mierzejewska, technolog produkcji kosmetyków i produktów leczniczych – Katarzyna Pokonieczna, dyrektor zarządzająca K MAG – Aleksandra Charzewska, wcześniej związana z serwisem ELLE.pl, magazynami Viva! i Viva! Moda, Justyna Galat – kosmetolog, autorka bloga aunaturel.pl oraz Anna Ledwoń-Blacha, ekspertka ds. marketingu i social mediów. W tym roku do konkursu 40 marek zgłosiło w sumie aż kilkaset produktów, więc gremium nie miało łatwej decyzji do podjęcia. Zwycięzcy, oprócz statuetek, otrzymali uprawnienia do korzystania z dedykowanego znacznika „Ekocuda Beauty Awards 2023″ razem z nazwą Kategorii Konkursowej w swoich działań marketingowych. Gratulujemy Zwycięzcom i Wyróżnionym, dziękujemy za udział wszystkim markom, a także za zaangażowanie i pracę składu jurorskiego. Dzięki takim inicjatywom jak EBA, Ekocuda przyczyniają się do wzrostu świadomości na temat slow life, naturalnej pielęgnacji i propagowaniu ekologii. Ogłoszenie wyników Ekocuda Beauty Awards to święto tych, którzy myślą zielono: dbają o planetę niczym o ogród, a ich produkty to nic innego, jak odzwierciedlenie tej dbałości. Każdy zakup od tych marek to wybór równowagi i krok w kierunku świadomej praktyki, gdzie jakość idzie w parze z uważnością na naturę, a przyjemność z użytkowania towarzyszy poczuciu odpowiedzialności.
O marce:
Ekocuda – prekursor na rynku kosmetyków naturalnych w Polsce. Organizowane od 2016 roku Targi skupiają przede wszystkim polskie marki kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Pojawiają się również marki zagraniczne dostępne na rodzimym rynku. Edycje odbywające się na przestrzeni lat m.in. w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu wspierają producentów, budują świadomość ekologiczną oraz przyczyniają się do zwiększenia popytu na ekokosmetyki.
Obecnie nadszedł czas na rozpoczęcie nowego rozdziału. Platforma sprzedażowa marketplace ekocuda.com otwiera nowe możliwości dotarcia do stałego grona uczestników i partnerów biznesowych Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda z każdego miejsca i o każdej porze.