Więcej...

    Klasyka sprzedaje się najlepiej w czasach kryzysu

    Każda chwila jest odpowiednio dobra, by z uwagą przyjrzeć się sobie oraz swoim wartościom, odkrywając swój styl na nowo, a choć w ostatnich lat aż nadto mieliśmy okazji na patrzenie w lustro, stawiając dresy jako podstawowy strój codzienny, rozstałyśmy się na jakiś czas z dylematem „co mam na siebie włożyć”. Lecz moda jest jak życie, nie znosząc nudy ani rutyny, ulega przemianom odzwierciedlając na bieżąco czas, w którym przyszło jej „żyć”.

    Wizerunek i styl

    Potrzeba podobania się sobie oraz poczucia atrakcyjności powróciła na dobre, a my w naturalny sposób nauczyłyśmy się łączyć różnorodne style życia z komfortem i wygodą, podkreślając dyskretnie w ubiorze zdefiniowany na nowo wizerunek i styl. Po latach do mody wróciła piękna biżuteria, ponadczasowe zegarki, klasyczne torebki, apaszki, rękawiczki, kapelusze, a wszytko to, by jak najpełniej wyrazić przemianę swojego wyglądu oraz potrzebę wyjścia z „dresów”. Taka już natura człowieka, że wszystko w nadmiarze szybko się nudzi, więc po stylu „home office” przyszedł czas na „smart casual”, który ewoluował w stronę „elegancja bez wysiłku”. Przyszedł czas na poszukiwanie okazji, by wystawiając się na pokaz, rozbłysnąć blaskiem podkreślającym niepowtarzalny rys osobowości.

    Czym różni się klasyka od elegancji?

    Klasyka jest ramą; jest stabilna, solidna, a w zamian daje oparcie, poczucie bezpieczeństwa oraz pewność, że to, co oferuje, pasuje zawsze i wszędzie. Klasyka zna zasady i choć lubi obserwować, otaczać się nowoczesnością, nie ulega jej zbyt chętnie i tylko przy wyjątkowych okazjach subtelnie zmienia detal, nienaruszający całości.

    Klasyka jest jak dama, która zawsze pozostaje w modzie

    A elegancja? To wnętrze, bo eleganckim się staje, eleganckim się jest, lecz nie sposób ubrać się elegancko, nie będąc jednym z tych, którzy elegancję czują, mając ją w sobie. Bo elegancja wyraża się w gestach, słowach, w zachowaniu, więc jeśli klasyka jest ramą, elegancja jest obrazem, na który patrząc można się albo zachwycić, albo po prostu przejść obojętnie.

    Nowa klasyka, tzw. „szafa kapsuła”, choć brzmi kosmicznie, w swojej zawartości, przypomina tworzący podstawę, zestaw ubrań i dodatków, który od lat pozwala znawczyniom tajników mody każdego ranka, a także wieczora z łatwością ubierać siebie tak, by czuć się dobrze we własnej skórze.

    Klasyka, w co warto inwestować?

    Ubranie powinny posiadać cechy, które najłatwiej określić jako uniwersalne, neutralne, praktyczne, proste oraz ponadczasowe.
    KOLORY: czarny, granatowy, kremowy, beżowy…i tak to właśnie wygląda, że minimalizm w kolorach daje maksimum możliwości dla stworzenia bazy, która następnie można rozbudować o kolejne kolory, wzory – starannie dobrane, bo podkreślające styl i osobowość, a także przełamujące klasykę nowoczesnością.
    FORMY: płaszcz, marynarka, kurtka skórzana, koszula, sweter, dżinsy, spodnie formalne, sukienek, buty na co dzień i na wyjście. Buty sportowe i formalne. Strój sportowy.
    DODATKI: kolczyki lub klipsy, naszyjnik. Kapelusz.

    ***

    TOREBKA: specjalna kategoria; specjalna, ponieważ stała się symbolem; stanem umysłu, portfela oraz wyobraźni i dopiero na końcu potrzeb. Tak, w tej kategorii każda osobowość znajdzie coś dla siebie, nawet, gdy zamiast torebki lubisz nosić ręce w kieszeni, telefon ma wszystko, byś taką właśnie mogła pozostać.
    TKANINY: im bardziej naturalne, tym lepiej dla ciała mogącego swobodnie oddychać, czuć i wyrażać emocje. Sztuczne tkaniny to obecnie synonim fast fashion, a ten coraz bardziej staje się passé. Wybierz proszę kaszmir, wełnę, a latem bawełnĘ, len i jedwab, ponieważ przysłużysz się ratowaniu planety, a swoim wyglądem pokażesz, że klasyka to przemyślana inwestycja w swój wizerunek i samopoczucie, nie zaś wyraz chwilowej zachcianki.

    Czy w czasach kryzysu jest miejsce na klasykę i elegancję?
    A czy w czasach kryzysu jest miejsce na miłość?

    Urszula Kamińska, ekspert psychologii ubioru, stylistka.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!

    Akceptuję Politykę prywatności / RODO i Regulamin serwisu

    Proszę podać swoje imię tutaj



    Inne w kategorii

    PARTNERZY