Więcej...

    Naturalnie, organicznie i wegańsko – targi Ekocuda

    Naturalnie, organicznie i wegańsko – na targach Ekocuda można zobaczyć, dotknąć i powąchać produkty polskich i zagranicznych producentów, a jest w czym wybierać. Rozmawiamy z Zuzanną Mierzejewską, organizatorką targów i prezes zarządu Ekocuda Sp. z o.o.

    ***

    Damosfera: Już w kwietniu w Warszawie kolejne Targi Ekocuda… (22-23 kwietnia), a w Poznaniu 15-16 kwietnia – jak się szykujecie do tych wydarzeń?

    Zuzanna Mierzejewska: Przygotowanie targów stacjonarnych to długi i niełatwy proces, w który zaangażowany jest ok. 10-osobowy zespół oraz osoby, które pracują bezpośrednio na samych targach. Prace zaczynamy z dużym wyprzedzeniem, nawet na 3-4 miesiące przed wydarzeniem tak, aby Targi Kosmetyków Naturalnych były przygotowane perfekcyjnie – zarówno dla naszych wystawców, jak i odwiedzających. Zależy nam nie tylko na targach jako wydarzeniu, ale również na tym, żeby nieustannie edukować i rozwijać się w kierunku eko. Jak we wcześniejszych edycjach, podczas wydarzenia w Warszawie odwiedzający mogą liczyć na ciekawe spotkania z ekspertami oraz angażujące warsztaty, które przybliżą wiedzę o ekologii i pielęgnacji naturalnej.

    Od ilu lat organizujecie targi Ekocuda?

    To będzie już 7. rok. Cieszymy się, że to już tyle lat oraz fakt, jak bardzo przez ten czas rozwinęły się i zagościły także w innych miastach Polski. Przy okazji wcześniejszych edycji, wystawcy mogli pokazać swoje produkty w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku oraz Wrocławiu. Najbliższa, wiosenna edycja Ekocudów będzie odbywać się w dwóch lokalizacjach – w Poznaniu (15-16 kwietnia) oraz w Warszawie (22-23 kwietnia). Mogę zapewnić, że na odwiedzających czeka wiele atrakcji, marek znanych, ale też sporo debiutów. Co mnie osobiście bardzo cieszy, bo pokazuje to jak bardzo ta branża nieustannie się rozwija.

    ***

    Skąd pomysł? Jak to się wszystko zaczęło?

    Pomysł narodził się wiele lat temu. Pracowałam wtedy w dużej agencji reklamowej, ale czułam, że potrzebuję czegoś innego. Od zawsze chciałam prowadzić własną firmę, wiedziałam, że potrzebuję nowego wyzwania. Zależało mi, aby nowa rola dała mi możliwość rozwoju zdobytych już kompetencji zawodowych, a jednocześnie była zgodna z moimi wartościami. Już wtedy używałam kosmetyków naturalnych, choć nie były tak popularne jak dziś. Wiedziałam, że ich zakup jest problematyczny, do tego nie było o nich aż tak wielu informacji. Produktów nie dało się także przetestować, więc często można było się rozczarować. Uświadomiłam sobie, że nie ma w Polsce wydarzenia, które skupiałoby w jednym miejscu producentów kosmetyków naturalnych, i to właśnie okazało się kluczowe – wtedy zdałam sobie sprawę, że chyba już wiem w jakim kierunku powinnam pójść z moim własnym biznesem.

    ***

    Jak można wyczytać na Waszej stronie internetowej: „Na targach swoje produkty prezentują przede wszystkim polscy producenci kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Pojawiają się również marki zagraniczne dostępne na rodzimym rynku.(…) To świetna okazja do obejrzenia, powąchania i dotknięcia produktów inspirowanych naturą, zawierających ekologiczne składniki, oferowanych przez setki wytwórców i firm.” – Ekocuda postawiły na ekologię – czy takie kosmetyki są droższe niż zwykłe kosmetyki? Proszę opowiedzieć coś więcej o kosmetykach, które promujecie…

    Na naszych targach – zarówno stacjonarnych, jak i online (które organizujemy od 3 lat, a idea powstała tuż po pierwszym lockdownie i nadal cieszy się dużą popularnością) wystawiają się przede wszystkim polscy producenci, małe firmy i manufaktury rzemieślnicze. Naszą główną misją, co zawsze podkreślamy, jest pomoc w promocji debiutujących marek, oczywiście z wspaniałymi, naturalnymi produktami, które wcześniej weryfikujemy. Chcemy przybliżyć je konsumentom i niezmiernie cieszymy się, że mamy taką możliwość dzięki społeczności Ekocuda, która cały czas rośnie. Oczywiście uspokajam – odwiedzający mogą oczywiście liczyć także na obecność dużych i znanych nam wszystkich firm, które powstały jeszcze zanim pojawiły się pierwsze Ekocuda. 😊

    ***

    Na Waszej stronie internetowej jest dostępny darmowy e-book: „Sekretnik świata kosmetyków naturalnych. Od produkcji do promocji”. Świetny pomysł! O czym jest ten e-book? Czy można prosić o przybliżenie idei?

    Jesteśmy bardzo dumni z tego projektu. Przede wszystkim dlatego, że udało nam się zaprosić do niego wielu wspaniałych ekspertów, którzy podzielili się z Ekocudami swoją wiedzą. Nasz e-book to minikompendium wiedzy, opracowane w przystępny sposób przez ekspertki i ekspertów, zajmujących się na co dzień kwestiami związanymi z branżą kosmetyków naturalnych i ekologią. Swoją wiedzą podzielili się m.in. dr Joanna Uchańska, Katarzyna Konopa, dr Ida Dulińska-Molak, czy Justyna Żukowska-Bodnar. Z 14 artykułów oraz 5 wywiadów można dowiedzieć się m.in. o certyfikatach, recepturach, greenwashingu czy wpływie cyklu dobowego i menstruacyjnego na sposób pielęgnacji. Jednym słowem wszystko, co powinien wiedzieć każdy, kto na co dzień stara się żyć w trendzie eko.

    ***

    Każde targi to tysiące odwiedzających… Jesienne targi zgromadziły w listopadzie 2022 roku tysiące ludzi. Co przesądza o sukcesie?

    Tak jak wspomniałam wcześniej organizacja targów to ogromna praca całego zespołu. Ogromną rolę w powodzeniu wydarzenia odgrywa m.in. reklama, współpraca z mediami i influencerami, co od samego początku wdrażamy do naszej strategii. Kluczowe są marki, które biorą udział, w zasadzie to do firm przychodzą nasi odwiedzający, żeby je poznać, przetestować i porozmawiać, nikt tak dobrze nie opowiada o produktach jak właściciel marki. Myślę, że za to cenione są nasze targi, za możliwość rozmowy, posłuchania o wartościach i misji firm, a także za możliwość powąchania i sprawdzenia wszystkiego na własnej skórze.
    Każdym targom towarzyszą też wydarzenia dodatkowe, jak warsztaty i wykłady, które zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem.

    Z wykształcenia jest Pani medioznawcą… Kim jeszcze?

    Tak, z wykształcenia jestem medioznawcą, skończyłam także Produkcję Filmową i Telewizyjną. Takie wykształcenie i wcześniej zdobyte doświadczenia zawodowe pozwalają mi na zarządzenie dużym zespołem i firmą. Dodatkowo obserwuję, że dużo łatwiej jest mi odpowiadać za strategię reklamową i kreatywną firmy.

    ***

    Jakieś plany i marzenia?

    Jeśli chodzi o plany na najbliższe miesiące to nadal stawiamy na dalszy rozwój firmy. Jesteśmy także w gorącym okresie, ponieważ naszą uwagę skupiamy przede wszystkim na przygotowaniu wiosennych targów stacjonarnych w Warszawie i Poznaniu.
    Pracujemy też nad dużym projektem, który mamy nadzieje, że pojawi się na przełomie wiosny i lata, ale na tę chwilę nie mogę zdradzić nic więcej, zachęcam zaś do obserwowania naszych profili na social mediach – na pewno, kiedy tylko będziemy mogli, powiadomimy o nim naszą społeczność. 😊

    O marce:

    Ekocuda – Targi Kosmetyków Naturalnych to cykliczne targi, które odbywają się dwa razy w roku w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu. Łącznie wszystkie edycje odwiedziło ok. 242 000 osób.
    Na targach swoje produkty prezentują przede wszystkim polscy producenci kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Pojawiają się również marki zagraniczne dostępne na rodzimym rynku.

    Ekocuda, fot. Kamila Panasiuk
    Ekocuda, fot. Kamila Panasiuk
    Ekocuda, fot. Kamila Panasiuk
    Ekocuda, fot. Kamila Panasiuk
    Ekocuda, fot. Kamila Panasiuk
    Ekocuda, fot. Kamila Panasiuk
    Ekocuda, fot. Kamila Panasiuk
    Ekocuda, fot. Kamila Panasiuk
    Zuzanna Mierzejewska, fot. Kamila Panasiuk
    Zuzanna Mierzejewska, fot. Kamila Panasiuk

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!

    Akceptuję Politykę prywatności / RODO i Regulamin serwisu

    Proszę podać swoje imię tutaj



    Inne w kategorii

    PARTNERZY