Więcej...

    Jak czuć się dobrze i pewnie w biznesie – wywiad z Renatą Wroną

    Książka „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek.” pomaga sprawnie przejść przez biznesowe savoir vivre bez popełniania faux pas. Podpowiada jak czuć się pewnie i wyglądać odpowiednio do sytuacji, jak podkreślić swój profesjonalizm nie pozbywając się przy tym kobiecości. Rozmawiamy z autorką, Renatą Wroną.

    Książka

    DAMOSFERA: Reniu, książka „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” to już Twoja 2 książka dla kobiet?

    RENATA WRONA: Tak. Pierwsza, o tytule „Szczęśliwa kobieta – rozwój, kariera, miłość.” pomaga zrozumieć mechanizm poczucia szczęścia i wskazuje sposoby osiągania go. Ta cecha pozytywnego nastawienia i dostrzegania piękna i możliwości wokół siebie jest przydatna zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym i w biznesie. Druga książka „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek.” pomaga sprawnie przejść przez biznesowe savoir vivre bez popełniania faux pas. Podpowiada jak czuć się pewnie i wyglądać odpowiednio do sytuacji, jak podkreślić swój profesjonalizm nie pozbywając się przy tym kobiecości.

    Chcę aby  moja  książka pomogła kobietom zbudować markę osobistą, która będzie prawdziwa, naturalna, spójną i przekonująca, a nie tylko sztucznym chwytem marketingowym. By kobieta kreowała wizerunek osoby profesjonalnej i  godnej zaufania, a jednocześnie by jej marka była silna, trwała i wyróżniająca wyjątkowość każdej kobiety.

    Zdjęcia

    DAMOSFERA: Duża część  zdjęć do książki oraz sama premiera odbyła się w Damosferze, co bardzo nas cieszy.

    RENATA WRONA:  W Salonie Damosfery zawsze czuję się fantastycznie. Najnowsze trendy mody w wykonaniu polskich projektantów, piękne wnętrza z dziełami sztuki i niepowtarzalna atmosfera, która tworzycie w Damosferze, sprawia, że czuję się u was wspaniale. No i oczywiście możliwość spotkania i poznania wyjątkowych kobiet, które odwiedzają Damosferę, to wartość sama w sobie. Nie mogłam więc związać swojej książki z innym miejscem.

    DAMOSFERA: Jak zrodził się pomysł na tę książkę ?

    RENATA WRONA: Od lat prowadzę szkolenia i warsztaty o tematyce etykiety i netykiety w biznesie, budowania marki osobistej oraz biznesowego wizerunku, pomyślałam więc, że warto moją wiedzą ująć w jednej publikacji. Na potrzeby książki poprosiłam także o wypowiedź kilka innych kobiet, profesjonalistek, które podziwiam za ich pracę i które również współpracują z kobietami lub dla kobiet i które uzupełniły książkę o swoje doświadczenia.

    Porady

    DAMOSFERA: Książka zawiera konkretne porady?

    RENATA WRONA:  Tak, książka zawiera dużo konkretnych, skondensowanych porad, z których mam nadzieję, że czytelniczka skorzysta.  Zawiera także wiele pytań coachingowych. Wierzę, że to właśnie odpowiednio zadane pytania, pozwalają nam się zastanowić nad sobą, ustalić cele i rozpocząć konkretne działania. Jestem pewna, ze uzyskana wiedza z książki wsparta wejrzeniem w sama siebie i zastanowienie się nad tym jak chcę wyglądać, jak się zachowywać, kim naprawdę chcę być, sprawia, że nasza marka osobista jest profesjonalna i jednocześnie bardzo indywidualne. Dzięki temu nie musimy nikogo naśladować, jedynie korzystać z dobrych standardów i zasad biznesu do budowania swojego lepszego „ja”.

    DAMOSFERA: Damosfera jako portal dla kobiet dużą część publikacji poświęca modzie i urodzie, ale także trosce o stały rozwój kobiet. Ty w swojej książce  bardzo dużo miejsca poświęcasz na to, aby udowodnić, że wizerunek, marka osobista to nie tylko to, co widzimy.

    Marka osobista

    RENATA WRONA:  Budowanie marki osobistej zaczyna się w naszej głowie. W tym jak myślimy, jakie mamy marzenia i co planujemy robić i jak wyglądać w przyszłości.  Gdy nasz wizerunek jest wynikiem przemyślanej koncepcji naszego wyobrażenia o sobie, wynikającego z potrzeby naszego serca i naszych planów na samą siebie, stajemy się prawdziwe, niepowtarzalne, a nie jesteśmy kolejną kopią jakiejś znanej osoby.

    Gdy widzę kobiety, które się do kogoś upodabniają, mają taki sam strój, makijaż, fryzurę, podobnie wybotoksowane usta i doklejone rzęsy jak ich idolka, jest mi ich szkoda. Wiem, że gdzieś pod tą maską na pewno kryje się wspaniała kobieta, inna, różnorodna, ciekawa, ale na tyle nie wiedząca kim jest i kim chce naprawdę być, że decydująca się na kopiowanie czyjegoś wizerunku. Dlatego zdecydowałam się na książkę, która już dziś wiem, że cieszy się powodzeniem wśród Pań, które zdecydowały się na pracę nad swoim niepowtarzalnym wizerunkiem a nie na kopiowanie kogoą kim nie są.

    DAMOSFERA: Mówi się, że bizneswoman charakteryzują wysokie szpilki.

    RENATA WRONA:  Tak się utarło, choć tak naprawdę w biznesowym wizerunku raczej dobieramy szpilki trochę niższe lub wręcz obcasy typu słupek, a współczesny biznesowy dress code dopuszcza również baleriny, pod warunkiem, że są klasyczne czarne, granatowe lub beżowe, bez nadmiernych ozdób. Nie dopuszczalne są buty kolorowe, kwieciste, sprawdzające się jedynie na wyjścia prywatne oraz czarne lakierowane szpilki, które zarezerwowane powinny być na wieczorne wyjście.

    Bielizna w biznesie

    DAMOSFERA: Sporą cześć książki poświęciłaś bieliźnie w biznesie.

    RENATA WRONA: Tak. Często gdy mówimy o biznesowym dress code zapominamy o kwestii bielizny, a jest ona, wbrew pozorom, bardzo istotna. Dobrze dobrana bielizna daje nam poczucie wygody i komfortu oraz pewność siebie przez cały dzień. Bielizna jest bazą pod biznesowy strój, dlatego tak ważne jest aby nie prześwitywała, nie deformowała naszego ciała i nie krępowała ruchów

    DAMOSFERA: Jakie kwestie błędów, które popełniają kobiety w biznesie, poruszasz w książce?

    RENATA WRONA: Kobietom wciąż jeszcze brak odwagi i umiejętności do asertywnego wyrażania swojej opinii, bez wstydu, nadmiernej skromności, ale także bez krytykowania i obrażania. Niektóre zapominają o biznesowej etykiecie. Często zapominają o punktualności. Część ma problem z kompletowaniem biznesowej garderoby, tak by nie była zbyt smutna ani zbyt krzykliwa. W książce piszę o podstawach dobrego zachowania i wyglądu w biznesie. Wiem, ze bez względu na wiek, wagę i zasobność portfela, kobieta może wyglądać świetnie i profesjonalnie, a zachowując podstawową etykietę biznesową, może robić bardzo dobre nie tylko pierwsze, ale i kolejne wrażenie.

    Odżywianie

    DAMOSFERA: W książce piszesz również o sposobie odżywiania, sporo też miejsca poświęcasz zwykłej wodzie. Dlaczego?

    RENATA WRONA:  Na co dzień zapominamy o kwestii odżywiania swojego organizmu, gdy mówimy o wizerunku, a przecież to, co jemy, w największym stopniu wpływa na nasz wygląd, poziom sił i stan mózgu. Na stan zdrowia i pomyślność. Związek między zdrowym jedzeniem, a wizerunkiem jest nierozerwalny, dlatego nie mogłam w książce pominąć kwestii odżywiania.

    Szybkie, śmieciowe jedzenie, słodycze, napoje gazowane i produkty mocno przetworzone są jedynie zapychaczami żołądka i nie mają nic wspólnego z odżywianiem. Skrajne odchudzanie się i restrykcyjne diety również nie służą ani organizmowi, ani mózgowi. Nadmierne ilości cukru powodują, że stajemy się ospałe i czujemy się przemęczone. Cukrzyca jest uznawana za drugą – po nowotworze – śmiertelną chorobę. Nadmiar spożywanego mięsa i tłuszczu doprowadza do miażdżycy, czyli otyłości, oraz pogorszenia koncentracji i pamięci. Woda jest składnikiem każdej naszej komórki. Nawodniony mózg szybciej reaguje i sprawia, że stajemy się sprawniejsze umysłowo i bardziej odporne na stres. A Sprawny mózg i odporność na stres jest istotna dla kobiety w biznesie. Jak widać kwestia odżywiania i nawadniania organizmu, tak samo jak kwestia uprawiania sportów jest bardzo istotna w budowaniu swojej marki osobistej.

    Na koniec

    DAMOSFERA: My w Damosferze chętnie przeczytałyśmy książkę i z przyjemnością polecamy ją innym kobietom. Dziękujemy za rozmowę.

    RENATA WRONA:  Dziękuję.

    Renata Wrona – Trenerka rozwoju osobistego i biznesu, Coach ICF, PR managerka, Właścicielka firmy Prime Image, Autorka książek z zakresu sukcesu, rozwoju i relacji w życiu kobiety „Szczęśliwa kobieta – rozwój, kariera, miłość” i „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek.”

    Ekspertka w dziedzinie budowania marki i kreowania marki osobistej, komunikacji interpersonalnej, Public Relations, wystąpień publicznych, savoir vivre w biznesie oraz budowania pewności siebie i asertywności. Prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menedżerskich, pomagając uczestnikom w osiąganiu najlepszych wersji samych siebie. Pracuje z obrazem wykorzystując grę coachingową Points of You. (www.renatawrona.pl)

    tekst: redakcja Damosfery

    PATRONAT MEDIALNY NAD KSIĄŻKĄ – PORTAL DAMOSFERA

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!

    Akceptuję Politykę prywatności / RODO i Regulamin serwisu

    Proszę podać swoje imię tutaj



    Inne w kategorii

    PARTNERZY