Więcej...

    Jak przygotować się do prowadzenia własnej kliniki?

    Własna klinika to marzenie nie tylko osób związanych z branżą medyczną. Zwiększenie świadomości społecznej i wzrost zainteresowania różnego rodzaju zabiegami stwarzają ogromny potencjał, a tym samym dają możliwość generowania zysku. Niemniej jednak do prowadzenia kliniki trzeba się dobrze przygotować. W jaki sposób się to tego zabrać? W naszym artykule znajdziesz praktyczne wskazówki, które pomogą w zarządzaniu własnym miejscem pracy.

    Wybór odpowiednich narzędzi

    Wysokiej jakości materiały, urządzenia i narzędzia to coś, na co zwracają uwagę nie tylko pracownicy, ale coraz częściej również pacjenci. Musimy zatem wyposażyć się w odpowiednie kosmetyki, produkty lecznicze, maszyny i materiały pomocnicze. Bez nich nie może być mowy o funkcjonowaniu nowoczesnej, przyjaznej pacjentom kliniki. Na niską jakość nie ma miejsca również ze względów estetycznych i higienicznych. Nie zapominajmy o odzieży medycznej, która posiada określone właściwości. Wybierając ją, zwróćmy uwagę na:

    • tkaninę – musi być wytrzymała, a zarazem elastyczna,
    • certyfikację – odzież musi być dopuszczona do stosowania w branży medycznej, co jest wyrazem tego, że spełnia określone przepisami normy,
    • funkcjonalność – dobrze, jeśli odzież wyposażona jest w dodatkowe kieszenie,
    • fason – powinien być nowoczesny, a zarazem dostosowany do sylwetki.

    Estetyczne, ale też spełniające wszelkie standardy elementy odzieży, w tym m.in. bluzy kosmetyczne można znaleźć w sklepie specjalizującym się w dystrybucji tego rodzaju odzieży. Niektórzy właściciele klinik tworzą własny dress code, co jest w pełni zrozumiałe, chociażby ze względów praktycznych.

    Ubrania medyczne - zobacz ofertę sklepu Anilon!
     Ubrania medyczne – zobacz ofertę sklepu Anilon!

    Promocja kliniki

    Klinikę, podobnie jak każdą inną działalność, trzeba wypromować. W branży medycznej mamy nieco ułatwione zadanie, ponieważ spotykamy się z wysokim popytem na tego typu usługi. Niemniej jednak klienci muszą dowiedzieć się:

    • w jakich obszarach pomagamy,
    • jakich specjalistów zatrudniamy,
    • jaki jest zakres oferowanych przez nas usług,
    • jaki cennik obowiązuje.

    W tym celu warto stworzyć stronę internetową, którą będziemy pozycjonować. Bardzo ważną rolę odgrywają media społecznościowe, dzięki którym możemy na bieżąco komunikować się z pacjentami. Niektóre kliniki aktywnie promują się na portalach medycznych, co również może być rozwiązaniem. Warto jednak pamiętać, że w początkowym etapie obracamy się w pewnym zamkniętym budżecie, dlatego sposób promocji trzeba wybierać świadomie.

    Dopracowanie aspektów technicznych

    Gdy nasza klinika jest już właściwie wyposażona, pora przejść do dopracowania aspektów technicznych. Po pierwsze, ustalamy grafik pracy. Na jego podstawie będzie można podać pacjentom godziny otwarcia. Ważne, aby klinika była czynna zarówno o poranku, jak i wieczorami. Nie w każdym dniu godziny przyjmowania pacjentów muszą być takie same, jednak warto dać im wybór – w ten sposób zwiększamy swoje szanse na zainteresowanie ich naszą ofertą. Wprowadzamy też kilka sposobów rejestracji. Najpopularniejsze wciąż jest umawianie się przez telefon, jednak dobrym rozwiązaniem będzie wdrożenie kalendarza online. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku nowoczesnych przedsiębiorstw, obsługujących aktywnie zawodowych klientów.

    Przygotowując klinikę do otwarcia, sprawdzamy, czy każdy pokój wyposażony jest w odpowiednie narzędzia pracy. Warto też zrobić zapas tych, które rozchodzą się najszybciej. Nie zapomnijmy o przygotowaniu zaplecza, a więc zarówno magazynu, jak i pomieszczeń socjalnych. Bez nich praca nie będzie komfortowa, co negatywnie wpłynie na nastawienie personelu. Samo otwarcie kliniki to dopiero początek – w dzisiejszym, niezwykle dynamicznym środowisku biznesowym trzeba mieć dobry plan na jej rozwój. Bez niego trudno mówić o zatrzymaniu przy sobie klienta, który z czasem oczekuje coraz więcej. Prywatne usługi muszą być świadczone na najwyższym poziomie, dlatego ważne, aby opracowaćwdrożyć system audytowy. Może on opierać się na ankietach badających zadowolenie po zakończonej wizycie – ważne, aby dawał odpowiedź na pytanie, czy wizyta w klinice spełniła oczekiwania.

    Materiał partnera.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!

    Akceptuję Politykę prywatności / RODO i Regulamin serwisu

    Proszę podać swoje imię tutaj



    Inne w kategorii

    PARTNERZY