Więcej...

    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca

    Wiele trendów wiosenno-letniego sezonu traktować należy z przymrużeniem oka i lekkim dystansem. Są niełatwe do noszenia, mało praktyczne, a na dodatek wymagają świadomości siebie oraz fantazji, co z czym zestawiać, by czuć się ubraną, nie – przebraną. Mikro mini, transparentne ubrania na co dzień, lecz także Office Siren balansują na granicy minimalizmu i ultra zmysłowej kobiecości, plastycznej i edytowalnej.

    Tak wiele mówi się obecnie, nie tylko w social mediach, o kobiecej mocy, pewności siebie, duchowym rozwoju oraz wzmacnianiu poczucia wartości, że zastanawiam się, czy to wystarczy, by kobieta idealna nie musiała wyglądać perfekcyjnie?

    W latach 90. będących inspiracją dla trendu „biurowej syreny” świat był stały, tzn. odbywał się w rzeczywistości, a korporacje i ich bizesowe dress cody, moda oraz ubranie, stanowiły elementy podkreślające profesjonalizm oraz powagę, podczas gdy dziś chodzi o zabawę modą oraz fantazje na temat siebie. Jakbyśmy chciały śnić piękny sen o dziecięcej wolności, która naturalnie łączy się z byciem dorosłą. Do zobaczenia w prostych fasonach i minimalizmie w kolorze, połączonych z odrobiną zmysłowej kobiecości. Office Siren.

    Modę najszybciej podchwytują ludzie młodzi lub pracujący w wolnych zawodach, mający z natury mniej ograniczeń w głowie, a także większą otwartość oraz swobodę w wyrażaniu siebie, dlatego jeśli czujesz się Office Siren, potraktować ten trend jako formę zabawy, która sprytnie wpleciona pomiędzy biznesowe wieszaki, odświeży modę biurową, nadając stylizacjom nieco lekkości oraz niczym nieskrępowanej kobiecości. Zaznaczając, że wizerunek kobiety zmienił się znacząco i dziś ceni się bardziej mądre, bystre, zaradne, a nie tylko ładne buzie, staniesz się wzorem dla kobiet zarówno wchodzące na rynek pracy, jak i mające ugruntowaną pozycję, śmielej emanując energią kobiecości, z lekka wodząc na pokuszenie.

    Młode kobiety, dla których codziennością jest życie w kilku światach równolegle, posiadły zdolność naturalnego przemieszczania się pomiędzy nimi. Życie w świecie realnym, wirtualnym, wewnętrznym oraz zewnętrznym sprawiają, że rzeczywistość młodego pokolenia jest w dużej mierze edytowalna. Chodzi więc o to, by każdy trend był łatwy do interpretacji, zmienny jakby dawał się „namalować” w sensie wirtualnym. Ubrania mają być praktyczne bez względu na trend i modę, co nie znaczy, że nudne, bo jednak wymaga odwagi dla interpretacji siebie.

    Office Siren rano w idealnie dopasowanej, zapiętej pod szyję koszuli, przemierza biurowe korytarze lub zasiada do porannego zoom-u, by wieczorem rozpiąć kilka guzików, podkreślając zmysłową, niczym nieskrępowaną naturę.

    A przecież jest też pole dla kobiet dojrzalszych, które lata 90. pamiętają doskonale i zdążyły „przerobić” kobiecą dominację. One także chcą wyglądać młodo, świeżo oraz niewinnie, poddając się zabiegom chirurgii plastycznej, zmieniają swój wizerunek dowolnie. Korekcja twarzy czy nosa, ust, biustu, a czasem całej figury lub poszczególnych jej części, a dla niegotowych na ingerencję chirurga, mogących „zrobić sobie” rzęsy, paznokcie czy doczepić włosy, pozostawia wiele możliwości „edycji” swojego wizerunku, zgodnie z potrzebą wymarzonego ideału.

    Projektanci mody jak YSL, Tom Ford czy Ferragamo, Gucci lub Prada doskonale wyczuwają, jak dorosłe kobiety czerpią siłę ze swojej młodości, odkrywając ją na nowo, dlatego proponują stylizacje w duchu Office Siren, kreując bardziej uniwersalny wizerunek, podczas gdy dawniej Calvin Klein, Cerutti, Dolce & Gabbana czy Versace, adresowali swoje propozycje do dorosłych kobiet, które były dużo bardziej ograniczone, a że dziś światem trendów mody rządzą młodzi, decydując co „zaadoptuje” ulica, określając, jak wyglądają ich rodzice. Żeby nie powiedzieć „starzy”.

    Na szczęście moda daje uniwersalny przepis na look w stylu Office Siren, który polega na podkreślaniu sprzeczności wynikających z kobiecej natury; profesjonalista o zmysłowo pomalowanych ustach; obcisła, podkreślająca kobiece kształty sukienek o poprawnej długości do kolan. Okulary jako nieodłączny atrybut inteligencji. Jeśli buty, to koniecznie na obcasie, lakierowane, by błyszczeć i podkreślać mocno stąpającą po ziemi – osobowość. Ołówkową spódnicę połącz z obszerną koszulą. Klasycznym, prostym kardiganem lub golfem koniecznie w czerwonym kolorze, odwrócisz uwagą od stylu pensjonarki, gdy połączysz go z prostymi spodniami w prążek.

    Nowością w połączeniu ze spódnicą lub sukienką są podkolanówki noszone do szpilek lub mokasynów, natomiast integralną część wizerunku Office Siren – oprócz okularów korekcyjnych – stanowią rajstopy i pończochy. Zapytasz dlaczego? Są niezmiennie atrybutem kobiecości oraz przenoszą każdą stylizację w świt zmysłowych doznań, przedkładając ponad praktyczną stronę ubrania, potrzebę podkreślenia nóg; ozdobienia ich oraz pokazania w seksowny sposób.
    Kolory Office Siren: czarny, szary, brązowy, biały, czerwony.

    OFF the Office Siren look

    Dzięki temu, że współczesna moda tym różni się od tej z lat 90., iż nie narzuca gotowych trendów, a jedynie proponuje gotowe warianty stylizacji, pozostawiać pole do własnej interpretacji – wygląda bardzo apetycznie. Office Siren po godzinach, nawiązując do stylu sprzed lat, podkreśla dekolt, odsłania nogi, a wersji bardziej odważnej, wieczorowym makijażem, uwydatnia lśniące oczy i usta, puszczając wodze fantazji. Moda stała się edytowalna, łatwa w diametralnej zmianie wizerunku, by z Biurowej Syreny przeobrazić się w Syrenę Uwodzicielską, świadomą swojej seksualność, nie zdominowaną, lecz wolną. Hipnotyzujące oczy, zniewalający uśmiech, paznokcie w kolorze burgund, a także:

    • szpilki + pończochy+ mini + formalny żakiet;
    • eleganckie spodnie + koszula z głęboko rozpiętym dekoltem + mokasyny;
    • ołówkowa spódnica + dopasowany transparentny top + podkolanówki i szpilki.

    Być może Office Siren to wszystko, czym młoda kobieta wchodząca na rynek pracy chce być, pozostając wolną od korporacyjnego pędu lat 90. Twórczynią własnej ścieżki zawodowej, dla której stosunek do pracy vs. Moda – balansują na pograniczu różnych stylów, bez konieczności określania siebie poprzez wygląd. Młode kobiety wierzą, że chodzi o podkreślenie roli kobiety, świadomej swojej kobiecości i seksualności, pnącej się po szczeblach kariery we własnym tempie. Choć zawsze pozostaje ryzyko bycia źle zrozumianą, lecz to temat na inny artykuł.

    Urszula Kamińska, ekspert psychologii ubioru, stylistka.

    Więcej o modzie znajdziecie tutaj.

    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash
    Jak wygląda Office Siren? Grzeczna moda biurowa w zmysłowym wydaniu powraca, fot. Unsplash

     

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!

    Akceptuję Politykę prywatności / RODO i Regulamin serwisu

    Proszę podać swoje imię tutaj



    Inne w kategorii

    PARTNERZY