Więcej...

    Najpiękniejsze suknie Grace Kelly w filmach Hitchcocka

    Grace Kelly, ikona stylu i elegancji, zasłynęła z ról w filmach Alfreda Hitchcocka, gdzie nosiła jedne z najpiękniejszych sukni w historii kina. Oto kilka z jej najbardziej pamiętnych kreacji.

    „M jak Morderstwo” 1954

    Czerwona suknia z koronki: W tej kreacji Grace Kelly wyglądała wyjątkowo zmysłowo. Suknia była dopasowana, podkreślając jej sylwetkę, a jednocześnie dodawała jej charakteru dzięki bogatemu wzorowi koronki. Autorem projektu dla Grace był amerykański kostiumograf Moss Mabry.

    W „M jak morderstwo” Grace Kelly gra Margot Wendice, kobietę, która staje się celem morderczego planu swojego męża. Suknia pojawia się w kilku kluczowych scenach filmu, dodając Margot elegancji i klasy nawet w najbardziej napiętych momentach. Wygląd głównej bohaterki w tej kreacji jest symbolem jej wyrafinowanego stylu życia, a jednocześnie kontrastuje z mrocznym intrygami, które rozwijają się w trakcie filmu. W „M jak morderstwo” Moss Mabry zastosował swoje umiejętności, aby podkreślić zarówno elegancję, jak i dramatyzm postaci Margot Wendice. Jego projekt dla tej sukni jest przykładem perfekcyjnego połączenia klasycznego stylu z elementami, które dodają postaci głębi i autentyczności.

    „Okno na podwórze” 1954

    Suknia balowa z czarnym topem i białą spódnicą: Ta suknia to kwintesencja klasycznej elegancji. Czarny dekolt w kształcie litery V jest idealnie dopasowany, natomiast rozkloszowana spódnica wykonana z białego tiulu idealnie kontrastuje z górą. Całokształt dopełniają czarne aplikacje na spódnicy. Suknia została zaprojektowana przez Edith Head i jest kwintesencją lat 50. ubiegłego wieku. Head była jedną z najbardziej znanych kostiumografek w Hollywood, zdobywając osiem Oscarów za najlepsze kostiumy. Jej współpraca z Alfredem Hitchcockiem zaowocowała wieloma ikonicznymi stylizacjami, ale suknia Grace Kelly z „Okna na podwórze” jest często uważana za jedno z jej największych osiągnięć.

    W „Oknie na podwórze”, Grace gra rolę Lisy Fremont, stylowej i zamożnej kobiety, która odwiedza swojego chłopaka, fotografa L.B. „Jeffa” Jefferies’a (granego przez Jamesa Stewarta), podczas gdy on dochodzi do siebie po złamaniu nogi. Suknia pojawia się w scenie, w której Lisa przychodzi do Jeffa, by zjeść z nim kolację. Jej wejście w tej sukni jest jednym z najbardziej pamiętnych momentów filmu, symbolizującym jej klasę, urok i determinację. Head potrafiła idealnie oddać elegancję i nowoczesność Lisy Fremont, tworząc jednocześnie strój, który do dziś inspiruje projektantów mody.

    „Złodziej w hotelu” 1955

    Kostiumy Grace Kelly zostały zaprojekowane ponownie przez Edith Head. Zostały one bliskimi przyjaciółkami, a Grace stała się muzą Edith. Projektantka była mistrzynią w tworzeniu kostiumów, które nie tylko były piękne, ale także idealnie oddawały charakter postaci i wspierały narrację filmu. Jej współpraca z Hitchcockiem była niezwykle owocna, a „Złodziej w hotelu” jest doskonałym przykładem ich wspólnej pracy na najwyższym poziomie. Hitchcock wiedział, jak ważne są detale kostiumów w budowaniu postaci, a Head potrafiła te wizje w pełni realizować, tworząc kostiumy, które stały się ponadczasowe.

    Błękitna suknia balowa:  W jednej z najsłynniejszych scen filmu, Grace Kelly nosi długą błękitną suknię, która jest równie zapierająca dech w piersiach co poprzednie kreacje. Jej jasny, chłodny odcień błękitu idealnie pasuje do koncepcji „lodowej księżniczki”. Błękit symbolizuje elegancję, chłodną pewność siebie i dystans, które cechują postać Frances Stevens.

    Perłowa szyfonowa suknia: W kontekście filmu, suknia ta podkreśla zarówno status społeczny, jak i niezwykłą elegancję postaci Frances Stevens. Delikatny połysk perłowego materiału ma chłodny, eteryczny efekt, który nadaje postaci subtelności i wyrafinowania. Suknia stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych i podziwianych elementów garderoby filmowej.

    Złota suknia balowa: Suknia pojawia się w kluczowej scenie balu maskowego. Grace Kelly, grająca postać Frances Stevens, nosi ją podczas eleganckiego przyjęcia, gdzie spotyka głównego bohatera, Johna Robiego, granego przez Cary’ego Granta. Scena ta jest pełna glamouru i luksusu, a suknia doskonale wpisuje się w ten kontekst, podkreślając status i wyrafinowanie postaci. Kreacja została wykonana z lamé, błyszczącego materiału, który nadaje jej olśniewający wygląd. Lamé jest tkaniną metaliczną, która mieni się i odbija światło, co sprawia, że suknia przyciąga wzrok i lśni w świetle sceny.

    Grace Kelly w filmach Hitchcocka nosiła suknie, które stały się symbolem hollywoodzkiego glamouru i klasycznej elegancji. Każda z tych kreacji jest do dziś wspominana i podziwiana, nie tylko ze względu na piękno samej aktorki, ale także na mistrzowskie wykonanie i design.

    Więcej o modzie znajdziecie tutaj.

    Agnieszka Wierzbińska, fotograf Kaprysy Hrabiny, modelka Cherry Bee - modelka i businesswoman
    Agnieszka Wierzbińska, fotograf Kaprysy Hrabiny, modelka Cherry Bee – modelka i businesswoman
    Agnieszka Wierzbińska, fotograf Kaprysy Hrabiny, modelka Cherry Bee - modelka i businesswoman
    Agnieszka Wierzbińska, fotograf Kaprysy Hrabiny, modelka Cherry Bee – modelka i businesswoman
    Agnieszka Wierzbińska, fotograf Kaprysy Hrabiny, modelka Cherry Bee - modelka i businesswoman
    Agnieszka Wierzbińska, fotograf Kaprysy Hrabiny, modelka Cherry Bee – modelka i businesswoman
    Grace Kelly, fot. Wikipedia
    Grace Kelly, fot. Wikipedia

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!

    Akceptuję Politykę prywatności / RODO i Regulamin serwisu

    Proszę podać swoje imię tutaj



    Inne w kategorii

    PARTNERZY