GO DIGITAL – cyfrowa rewolucja dla przedsiębiorczyń
Polska stoi przed ogromnym wyzwaniem: cyfrowa transformacja przestała być wyborem, stając się koniecznością. Fundacja LBC Business Women Foundation, realizując projekt GO digital, podjęła próbę przyspieszenia tego procesu wśród polskich przedsiębiorczyń. Ambitnym celem jest przesunięcie Polski o kilka miejsc w rankingu cyfrowej transformacji krajów UE*. Wyniki pierwszego etapu projektu dają powody do optymizmu, ale też wskazują obszary, które wymagają pilnych działań.
Pierwsze wyniki kampanii społecznej
GO digital wystartował z jasnym przesłaniem: wspierać biznesy prowadzone przez przedsiębiorcze Polki poprzez cyfryzację. W oparciu o wstępną diagnozę potrzeb i barier kobiet biznesu, Fundacja LBC stworzyła platformę edukacyjną oraz specjalny test GO digital. Po wykonaniu testu dzięki algorytmowi podpowiada użytkowniczkom rekomendowane materiały edukacyjne w 7 obszarach biznesu.
Po zaledwie pięciu miesiącach funkcjonowania test wypełniło 700 kobiet, a o inicjatywie usłyszało ponad 72 tysiące osób. Wstępna analiza wyników pozwoliła na pogłębienie wiedzy o cyfrowych wyzwaniach i szansach w polskim biznesie. Kampania GO digital realizowana jest przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth oraz wsparciu merytorycznym Polskiego Funduszu Rozwoju
Cyfryzacja: Szanse i bariery
Analiza częściowych danych z testów Go Digital 2024 pokazuje, że polskie przedsiębiorstwa prowadzone przez kobiety dostrzegają korzyści płynące z transformacji cyfrowej.
- Potrzeba wzmacniania kompetencji cyfrowych: Obecny poziom digitalizacji firm biorących udział w programie jest dość niski, choć bardzo zróżnicowany w zależności od obszaru działania firmy
- Sprzedaż – choć tak ważna dla działania firmy – jest to jeden z najsłabiej zdigitalizowanych obszarów działania firm biorących udział w projekcie. 78% firm w obszarze sprzedaży i 94% w zarządzaniu ludźmi działa na poziomie „tradycyjnym”.
- Cyberbezpieczeństwo to nadal pięta achillesowa, szczególnie w mikrofirmach.
- Braki w edukacji cyfrowej: Niemal połowa respondentek uważa, że brak dostępu do odpowiednich szkoleń i narzędzi jest główną przeszkodą w transformacji cyfrowej.
Dlaczego cyfrowa transformacja jest kluczowa?
Nowoczesne technologie stają się motorem napędowym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Cyfryzacja pozwala firmom zwiększać efektywność, lepiej analizować dane oraz skuteczniej docierać do klientów. Jednak, jak podkreśla Emilia Bartosiewicz – Brożyna, prezeska Fundacji LBC, liderka projektu GO digital: „Cyfrowa transformacja przestała być wyborem – to konieczność, jeśli firmy chcą być konkurencyjne. Nasz raport pokazuje, gdzie tkwią największe szanse, ale też wyzwania, jakie musimy wspólnie przezwyciężyć.”
Podobnego zdania jest Renata Żukowska, wiceprezeska Fundacji LBC, liderka projektu GO digital: „Wielu przedsiębiorców wciąż nie w pełni zdaje sobie sprawę, że cyfrowa transformacja to nie tylko koszt, ale przede wszystkim inwestycja w rozwój i przyszłość ich firm.”
Cyfrowa przyszłość ma kobiecą twarz – poznaj wyniki raportu GO Digital!
Wyniki raportu zostały zaprezentowane 25 listopada 2024 roku w Warszawie podczas III edycji konferencji Make Your Business Better DIGITAL, która zgromadziła przedsiębiorcze Polki z sektora MŚP. Tegoroczne hasło przewodnie – „Cyfrowa transformacja – nowa perspektywa na rozwój biznesu” – wyznaczyło kierunek dyskusji o tym, jak cyfryzacja może zmieniać polską gospodarkę.
Wnioski i plany na przyszłość
GO digital nie tylko diagnozuje problemy, ale też oferuje konkretne rozwiązania. Platforma stworzona w ramach projektu stała się dla przedsiębiorczyń „mapą drogową” transformacji cyfrowej. Długofalowym celem jest zmniejszenie przepaści edukacyjnej i zwiększenie dostępności szkoleń oraz narzędzi.
Czy Polska może stać się liderem cyfrowej transformacji?
Raport GO digital pokazuje, że potencjał jest ogromny, ale wymaga wspólnego wysiłku: inwestycji w edukację, rozwój technologii oraz wsparcie w finansowaniu cyfrowej rewolucji. Jeśli polskie przedsiębiorczynie będą kontynuować przyspieszony proces cyfryzacji, istnieje realna szansa na to, że Polska stanie się regionalnym liderem w cyfrowej transformacji.
Zapraszamy media do współpracy w promowaniu tej ważnej inicjatywy i przybliżeniu odbiorcom tematu cyfryzacji polskich biznesów prowadzonych przez kobiety. Wstępny raport Go Digital jest dostępny tutaj: https://ladybusiness.pl/app/uploads/2024/12/Raport_-GO-digital_2024.pdf
Dziennikarze zainteresowani szczegółami projektu Go Digital, wywiadami z liderkami projektu proszeni są o kontakt:
Fundacja LBC | [email protected]
*raport DESI Wskaźnik DESI jako miernik stopnia cyfryzacji państw – Portal Interoperacyjności i Architektury
Program GO DIGITAL jest prowadzony przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive oraz lokalnych partnerów: 180heartbeats w zakresie budowy platformy, Zymetria, w zakresie badań i ewaluacji projektu oraz Polski Fundusz Rozwoju (PFR) w zakresie metodycznym.
Projekt wspierają również dostawcy narzędzi dla biznesu: TPay, Autenti, Nozbe, LiveWebinar, easytools, Raynet, CyberFolks, NapoleonCat, Landingi, enpulse.
Partnerami wspierającymi GO Digital są m.in: Urząd m. st. Warszawy, Bank Gospodarstwa Krajowego, Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza, Digital University, Pomorski Park Naukowo- Technologiczny.
Platforma jest dostępna pod adresem: Go Digital – LBC społeczność kobiet biznesu (ladybusiness.pl)
O LBC
Fundacja LBC od 13 lat wspiera małe i średnie firmy prowadzone przez polskie kobiety, aby były konkurencyjne i miały widoczną markę. Fundacja LBC ułatwia wymianę wiedzy między przedsiębiorcami, tworząc możliwości uczenia się i rozwoju umiejętności kluczowych dla sukcesu w biznesie. Motywuje kobiety do skutecznego komunikowania swoich unikalnych propozycji wartości i wyróżniania się na rynku.
Dzięki blisko 300 wydarzeniom biznesowym przeprowadzonym do tej pory, Fundacja LBC stworzyła tętniącą życiem społeczność, w której kobiety-przedsiębiorcy mogą uczyć się, jak rozwijać umiejętności i kompetencje biznesowe, wierzyć w swoje możliwości oraz tworzyć nowe możliwości i powiązania biznesowe. Obserwuj LBC na LinkedIn.
O Mastercard Strive
Mastercard Strive to globalny program – opracowany przez Mastercard Center for Inclusive Growth i Caribou Digital, którego celem jest budowanie odporności i rozwój ponad pięciu milionów małych firm na całym świecie. Inicjatywa wspiera przedsiębiorstwa w odblokowywaniu dostępu do kapitału i w skuteczniejszym uczestnictwie w rynkach cyfrowych, pomaga małym firmom w pełni wykorzystać ich potencjał jako podmiotów będących motorem wzrostu sprzyjającego włączeniu społecznemu. Współpracując z sektorem prywatnym, organizacjami obywatelskimi i rządowymi z całego świata, Mastercard Strive stosuje podejście oparte na technologii cyfrowej i danych, wspierając małe firmy w zwiększaniu wykorzystania technologii cyfrowej i ich potencjału gospodarczego. Mastercard Strive jest finansowany przez Mastercard Impact Fund. Fundusz jest zarządzany przez Center for Inclusive Growth, które wspiera sprawiedliwy i zrównoważony wzrost gospodarczy oraz integrację finansową na całym świecie.
O Mastercard Center for Inclusive Growth
Mastercard Center for Inclusive Growth wspiera sprawiedliwy i zrównoważony rozwój gospodarczy oraz włączenie finansowe na całym świecie. Instytucja wykorzystuje podstawowe zasoby i kompetencje firmy Mastercard, w tym analizy danych, wiedzę specjalistyczną i technologię. Jednocześnie zarządza filantropijnym funduszem Mastercard Impact Fund, który jest wykorzystywany do prowadzenia niezależnych badań, realizacji globalnych programów i wzmacniania społeczności liderów opinii i zmian – osób działających na pierwszej linii walki o rozwój, który sprzyja włączeniu społecznemu.
O Caribou Digital
Caribou Digital zapewnia zarządzanie funduszami, partnerstwa edukacyjne oraz usługi badawcze, doradcze i pomiarowe, wspierając organizacje na całym świecie w budowaniu bardziej inkluzywnych i etycznych gospodarek cyfrowych.
Więcej informacji oraz rejestracja na stronie:
www.ladybusines.pl